برای اولین بار امتیس کنسرو بیبی کورن را در ایران تولید نمود

 

ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و نیز منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود که در رفع بیماریهای گوارشی مثل یبوست موثر هست و از ابتلا به سرطان روده نیز جلوگیری می کند.

همچنین ذرت سرشار از ویتامین های مختلف است که درسلامتی بسیار موثر هستند. از طرفی  مواد معدنی مثل فسفر، منیزیم، منگنز، روی، آهن، مس در ذرت یافت می شود. ذرت یک منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست که بسیار موثر در مبارزه با رادیکال های آزاد ایجاد کننده سرطان هستند.

نام این گیاه در زبان انگلیسی corn در عربی ذرت و بلال است. بلال‌ها گل آذین ماده هستند که با چندین لایه برگ محکم پوشانده شده‌اند بطوریکه تا زمان ظهور رشته‌های زردکمرنگی که از انتهای بلال بیرون می‌زند، به آسانی خودشان را نشان نمی‌دهند. این رشته‌ها کلاله‌های بلند شده‌ای هستند که شبیه یک دسته مو هستند و در ابتدا به رنگ سبز هستند و سپس زرد یا قرمز می‌شوند.

 

دو روش برای تولید baby corn وجود دارد: یا به عنوان یک محصول اولیه یا به عنوان یک محصول ثانویه در کاشت ذرت کامل. در روش اول، انواع بذر انتخاب شده و تنها جهت تولید بیبی کورن کاشته می شود. در روش دوم تولید، در کاشت ذرت کامل، وقتی ساقه ها هنوز کوچک و نابالغ است برداشت می شود. به همین دلیل baby corn تازه نایاب است و خیلی سخت پیدا می شود. به آن ذرت کوچک یا بچه ذرت هم می گویند در تایلند به نام ذرت شمع هم معرف هست.

 

شرکت تعاونی بهار حافظ برای اولین بار در ایران اقدام به تولید بیبی کورن در شیشه های

۳۰۰ گرمی نموده است که از تازه ترین ذرتهای مزارع کشور تهیه شده است .